الثلاثاء، 23 أكتوبر 2012

كلمات اغانى البوم محمد حماقى (من قلبى بغنى) 2012


من ضيقتى

مستنى اللحظة اللى هقول فيها خلاص انا فوقت

كتر التفكير كان فادنى بايه غير انى تعبت

وسواء كان كدا او كداكله بيتنسى بالوقت

فى الدنيا انا شوفت بعينى اللى مشفهوش ولا حد 

كان فى اسئلة جوايا لا ليها جواب ولا رد

من ضمنها

ليه مبقاش فى حد يحب بجد

بيا ومن غيرى هتمشى فرحت انا ولا بكيت

من فاكر ليا ان انا ضحيت وكتير اديت

والله انا منسى خلاص زى ماحبيته نسيت

مضحكتش يوم على نفسى وقولت كلام مش فيا 

ولا يوم فكرت اتمنى حاجات اصلها مش ليا 

من وجهة نظرى الدنيا دى فعلا جاية عليا 

مشكلتى ان انا عايش بس دا مش زمنى ووقتى 

وفى قلبى حاجات تعبانى وهم كبير فوق طاقتى

وسامحنى ياربى كلامى دا كان احساس من ضيقتى

2-حاجة مستخبية

فى جوا قلبى حاجة مستخبية

كل لما باجى اقولها فجاءة مش بقدر 

قدام عينيك بقف  وبنسى ايه يتقال 

ليه كل مرة يجرى فيها كدا ليا 

ودى هى كلمة واحدة بس مش اكتر

والكلمة دى عندى فيها راحة البال

حبيتك يوم ماتلاقينا لما حكينا اول كلام 

حبيتك واحلف على دا تسمع زيادة دا انا مش بنام

الناس فى عينى حاجة وانت حاجة تانية 

عندك مشاعرى حتى خدها واسالها 

انا صعب اعيش حياتى وانت لحظة بعيد

احساسى بيك فى وقت ضعفى قوانى 

كانت حياتى كانت ناقصة بيك تكملها 

فرحة لقايا بيك بتبقى زى العــيـــد

3- دا لولاك

ايه دا اللى انا قلبى  حاسس بيه

فهمنى عملت فيا انا ايه 

دا الحب اللى بيحكوا عليه

الله على الضحكة اللى فى عيونك يااه

على الشوق اللى واخدنى معاه

دا زيادة عن اللى بتمناه 

دا لولاك حبيبى انا

دا لولاك لولا ان قلبى معاك انا لايمكن اعيش

ليه من غير ياحبيبى ما اسال ليه 

احساس انا وانت صدقناه

دا نصيب وحاجات بتكون فى علم الغيب هتلاقى ازاى وامتى حبيب وتعيش عمرك بحاله معاه

4- من قلبى بغنى 

دا اللى وانا معاه من قلبى بغنى وانا معاه دا حبيبى اللى انا بتمناه واحلم بلقاه

واه من هواه خدنى وياه 

وانا وياه لما تكون عينى شايفاه

مبقولش غير الله

ماليش الا عينيه ومابحكيش الا عليه

دا اللى بعيش دنيتى ليه 

وبحب كل مافييه

5-نفسى ابقى جنبه

فات قرب عليا وخد تلات اربع حاجات 

خد قلبى منى خد عقلى بالساعات

وانا مفتكرتش فى كدا مهما كان .. دى حكاية تتعمل مسلسلات

احساس كدا قالوا بيعمل معجزات 

خلانى اجمع واسمع معلومات 

دا قمر يجنن وعاملى قلبان

ودا اللى من زمان نفسى ابقى جنبه

واللى هتقلب مجنون علشان نفسى ابقى جنبه

واللى راضى راضى اموت كمان بس ابقى جنبه 

ماتتقولوله خدها من قصيرها من سكات

مين يعمل كدا الا ناس قريبين 

كانه جنبى وحبيبى من سنيين 

ودا مش طبيعى دا سحر ولا اى

وانا كنت عادى لسه من يومين 

مبقتش بحلم وخلاص مبقاش خيال

حبيته طبعا مش محتاجة لسوال

وان انا اسيبه مفيهاش احتمال

6-و ادى حالى معاك

وادى حالى معاك هموت علشان انساك

حاولت ياما اقول لقلبى كفاية نستناك

وادى حالى معاك شايفك هنا وهناك

فى كل حتة سايبلى ذكرى عشتها وياك

مش ذنبى ان قلبى راح معاك ومجاش

انا شكلى كلمة انسى كلمة معرفهاش

ايام بتفوت بعدك ببطئ بموت

على طول واحشنى وليه سايبنى ومش سامعلك صوت

فى جراح وعذاب حتى الامل كداب

كل مااقفل باب حبيبى الذكرى تفتح باب


7-جرى ايه

جرى ايه بتعمل كل دا ليه

على ايه تاعبنى معاك على ايه

ودا ليه كل دا علشان بحبك

بــحــبــــك

عامل ملاك وبرئ ورقيق واتاريك اتاريك بالك طويل ياحبيبى 

وتقيل ميبناش عليك

صابر عليك بناديك واداديك

على الحال دا بعيش

مانا لو لفيت على تلاتين بيت زيك ملاقيش

8-انت بتعند معايا

زعلان منى ليه حبيبى اوى كدا ومشيلنى ذنبك

ودا بقى سببه ايه حاجة غريبة اوى انا مجتش جنبك

انت بتعند معايا ليه بس ليه 

ومكبر الحكاية ليه بس ليه

حبيبى من البداية فاكر كنا ايه ولا انت شكلك مش هنا

انا لو جيت عليك حبيبى انا كدا باجى على حتة منى

وادينى اهو براضيك دا انا حبيبك انا متزعلش منى


9-ندمان

ندمان على ناس اتعرفت متتعرفش

ندمــان على ناس قدام عينى ماتتشفش

اه على ناس عشرة مش عشرة سنة قول عشرة

بصراحة لو جيت تسالنى تعرفهم؟ هقول معرفش

دا كلام

بقى انا اديت قلبى ومأثرش

ياسلام كل دا فى الهوا وميتقدرش

اه دول عالم فالصوا 

والناس الطيبة خلصوا

بصراحة لو جيت تسالنى تعرفهم؟!


10-هيقولوا

هيقولوا كانى يقولوا مانى يلوموا تانى

لا

ولا كنت يوم ودنى 

التيب بتاعى فى خانة الوضع الاجتماعى 

ياسجل ياسجل يامدنى

من طولى وقعت ماتلحقونى

جابت خبرى

اجمل عيون فى الكون نادونى

واما اتخطفت الناس شافونى نحلوا فى وبرى

فكرنى هفضل عايش بطولى

على فكرة لاغى اليأس تماما من دماغى عادى

معروف ان انا عندى

ومبتغلبش فى الكلام على المستوى الانسانى

لسانى حلو دا سندى


11-اعرفه

اعرفه الا اعرفه 

وانا غيرى مين فى الدنيا يعرف يوصفه

اعرفه الا اعرفه

انا بس خايف لاكسفه

كنت خلاص هنساه مع انى لسه بحن ساعات

عيشت سنين فى هواه وحكايته خدت منى رقات

فات كل دا وبتسالونى اعرفه؟

الا انا كله الا انا مقدرش ابيع عشرة بقالها كام سنة

كله الا انا دا احنا اتخلقنا لبعضنا

فات كل دا وبتسالونى؟!

الا اعرفه

12-احلى الناس

دى عينيك السود خدونى وفى ليلة سهرونى بقينا لبعضنا

يا حبك ندانى خلانى حد تانى مش عارف مين انا

يااحلى الناس اللى انا عايزه لقيته خلاص

ياحبيبى انا كدا جالى احساس اول مرة يجينى

يااحلى الناس اللى انا عايزه لقيته خلاص

ياحبيبى انا كدا جالى احساس حلى الدنيا فى عينى



انسخ هذا الموضوع الى موقعك
URL
HTML
BBCode

0 التعليقات:

إرسال تعليق